Και ζητούν επειγόντως λύση το φετινό καλοκαίρι
Όσοι αγαπούν την αστυνομική λογοτεχνία, έχουν πάντα μια ιδιαίτερη αδυναμία στα ευφυή whodunit μυθιστορήματα, όπου το μυστήριο και η αγωνία παίζουν με τη φωτιά και οι ενδείξεις τριβελίζουν το μυαλό μέχρι τη λύση του μυστηρίου. Και αυτό το καλοκαίρι, οι εκδοτικοί οίκοι προσφέρουν εκπληκτικά μυθιστορήματα τους είδους και υπόσχονται να μας ξενυχτίσουν.
«Στον 5ο όροφο της Νομικής», Χρήστος Μαρκογιαννάκης, εκδ. Μίνωας
Πέμπτος όροφος της Νομικής Αθηνών, Τομέας Εγκληματολογίας. Ο υποψήφιος διδάκτορας Άγγελος Κονδύλης ανακαλύπτει το πτώμα της Οχιάς, κατά κόσμον καθηγήτριας Λαμπρινής Σιώμου, πριν δολοφονηθεί κι αυτός με τη σειρά του. Ο αστυνόμος του Τμήματος Ανθρωποκτονιών Αττικής Χριστόφορος Μάρκου, απόφοιτος του τομέα και παλιός γνώριμος των θυμάτων, αναλαμβάνει την έρευνα της διπλής ανθρωποκτονίας. Με αφοπλιστική απλότητα, στακάτο ρυθμό και μελετημένες κινήσεις, ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης στήνει το σκηνικό μιας πολύπλοκής αστυνομικής υπόθεσης υιοθετώντας τη φόρμα ενός κλασικού whodunit μυθιστορήματος και εμποτίζοντάς το με σύγχρονα στοιχεία. Παίζοντας με τις φωτοσκιάσεις που διαγράφουν στους τοίχους της Νομικής οι κινήσεις των ηρώων, ο συγγραφέας ξετυλίγει έναν συναρπαστικό γρίφο με πολλούς υπόπτους και εκπληκτικά δομημένες ανατροπές που οδηγούν τον αναγνώστη σε έναν λαβύρινθο εικασιών και παραπλανήσεων. Γρήγορες εναλλαγές, ανακρίσεις, διασταυρώσεις καταθέσεων, επιβεβαιώσεις άλλοθι και μια ατμόσφαιρα πρώτης γραμμής ενώνονται αριστοτεχνικά και κόβουν την ανάσα μέχρι το αληθοφανές φινάλε.
«Φόνοι στο οικοτροφείο», Lucinda Riley (μτφρ. Σοφία Τάπα), εκδ. Διόπτρα
Ο ξαφνικός θάνατος ενός μαθητή του Σχολείου του Αγίου Στεφάνου, που διέμενε στην Εστία Φλιτ τους σοκάρει όλους και ο διευθυντής του σχολείου σπεύδει να το χαρακτηρίσει τραγικό δυστύχημα. Μόνο που η τοπική αστυνομία δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο της εγκληματικής ενέργειας και η υπόθεση αυτή γίνεται η αφορμή να επιστρέψει στο Σώμα η επιθεωρήτρια Τζάζμιν «Τζαζ» Χάντερ. Η Τζαζ, παρότι εγκατέλειψε για προσωπικούς λόγους την αστυνομική καριέρα της στο Λονδίνο, δέχεται με βαριά καρδιά να ηγηθεί της έρευνας, για χάρη του πρώην αφεντικού της. Καθώς όμως αρχίζει να διερευνά τις συνθήκες του τραγικού χαμού του Τσάρλι Κάβεντις, τα γεγονότα αρχίζουν πολύ γρήγορα να παίρνουν μια άλλη, άκρως δυσάρεστη τροπή. Το πρώτο και τελευταίο αστυνομικό μυθιστόρημα της Lucinda Riley ακολουθεί πιστά τη φόρμα των μυστηρίων της Άγκαθα Κρίστι και αποκαλύπτει μια ιστορία με ανατροπές, μαρτυρίες, αντικρουόμενα στοιχεία και μυστικά του παρελθόντος που πυροδοτούν αλυσιδωτές αντιδράσεις και νέους θανάτους.
«Οκτώ ντετέκτιβ», Alex Pavesi (μτφρ. Γιώργος Μπαρουξής), εκδ. Μεταίχμιο
Κάθε μυστήριο ακολουθεί συγκεκριμένους απλούς κανόνες. Ο Γκραντ Μακάλιστερ, συγγραφέας αστυνομικής λογοτεχνίας και καθηγητής μαθηματικών, κατάφερε κάποτε να τους εντοπίσει όλους. Όμως αυτό συνέβη πριν από τριάντα χρόνια. Τώρα ζει μια απομονωμένη ζωή σ’ ένα ήσυχο νησί της Μεσογείου – μέχρι τη στιγμή που του χτυπά την πόρτα η Τζούλια Χαρτ, μια έξυπνη, φιλόδοξη επιμελήτρια. Η Χαρτ σκοπεύει να επανεκδώσει τα πρώτα έργα του, επτά ιστορίες που είχαν κυκλοφορήσει σ’ έναν τόμο με τίτλο Οι λευκοί φόνοι. Καθώς όμως διαβάζει τις ιστορίες, η Τζούλια ταράζεται από την ανακάλυψη ότι υπάρχουν μέρη που δεν βγάζουν νόημα. Για να βρει τις απαντήσεις, η Τζούλια πρέπει να επιστρατεύσει όλη της την εξυπνάδα και να θριαμβεύσει έναντι ενός επικίνδυνα ευφυούς αντιπάλου. Η άκρως ανατρεπτική και πρωτότυπη αυτή προσέγγιση του Pavesi κλείνει το μάτι στον αναγνώστη και τον προκαλεί να γίνει και εκείνος ντετέκτιβ, να αποκωδικοποιήσει τα αινίγματα και τους γρίφους, να αντιπαραβάλλει τις ενδείξεις και να ρίξει πρώτος φως στο όγδοο έγκλημα, που μένει για χρόνια ανεξιχνίαστο.
«Το αίνιγμα του δωματίου 622», Dicker Joël (μτφρ. Γιάννης Στρίγκος), εκδ. Πατάκη
Μια νύχτα του Δεκέµβρη, ένας φόνος διαπράττεται στο Παλάς ντε Βερµπιέ, ένα πολυτελές ξενοδοχείο των ελβετικών Άλπεων. Η αστυνοµική έρευνα που διεξάγεται δεν καταλήγει πουθενά. Πολλά χρόνια αργότερα, στις αρχές του καλοκαιριού του 2018, ένας διάσηµος συγγραφέας, που καταφτάνει στο ίδιο ξενοδοχείο για να περάσει τις διακοπές του, θα βρεθεί χωρίς να το καταλάβει στον πυρήνα αυτής της υπόθεσης. Όµως, τι ακριβώς συνέβη στο δωµάτιο 622; Ο Ζοέλ Ντικέρ είναι δεξιοτέχνης της αφήγησης και έχει την ικανότητα να δίνει πνοή σε εκπληκτικά περίπλοκες υποθέσεις και στη συνέχεια να τις λύνει με τρόπο συγκροτημένο, μεθοδικό και αριστοτεχνικά δομημένο. Το νέο του μυθιστόρημα επιβεβαιώνει τον κανόνα. Ατμοσφαιρικό, απρόβλεπτο, εθιστικό, με εναλλαγές στο τέμπο, με ζωντανούς διαλόγους και καλοσχεδιασμένες ανατροπές, με ένα κράμα αντιφατικών χαρακτήρων που αλλάζουν διαρκώς την οπτική της υπόθεσης και μια ένταση που διαπερνά τις σελίδες καθώς οι εξελίξεις τρέχουν, κατορθώνει να ανακόψει κάθε διάθεση ύπνου του αναγνώστη και να τον φυλακίσει στα δεσμά του μυστηρίου και της αγωνίας μέχρι το τέλος.
«Παγωμένα πέλματα», Βαγγέλης Μπέκας, εκδ. Ψυχογιός
Η υπαστυνόμος Σοφία Μήτση νομίζει πως είναι τυχερή. Το όνειρό της να πάρει μετάθεση στο Ανθρωποκτονιών επιτέλους πραγματοποιείται και είναι σίγουρη ότι η ζωή της θα αλλάξει προς το καλύτερο. Ο προϊστάμενός της, όμως, καυχιέται ότι βάζει τα θηλυκά στη θέση τους και την προσγειώνει απότομα στην πραγματικότητα. Την ημέρα που η Σοφία αναλαμβάνει υπηρεσία, μια γυναίκα εντοπίζεται νεκρή στο διαμέρισμά της – και αυτό είναι μόνο η αρχή. Αναζητώντας τη διαλεύκανση του μυστηρίου, η Σοφία θα οδηγηθεί σε σκοτεινά στενά της Αθήνας και του Πειραιά. Τα βήματά της θα διασταυρωθούν με εκείνα του Θωμά Δήμου, πρώην δημοσιογράφου και νυν ιδιωτικού ερευνητή. Και οι δύο μάχονται να επουλώσουν πληγές του παρελθόντος, μπλέκουν σε παγίδες του παρόντος και αναμετρώνται με τα όριά τους. Ο Βαγγέλης Μπέκας διαθέτει μια κοφτερή γραφή και μια άψογα ακονισμένη φαντασία, και γι αυτό καταδύεται χωρίς φόβο και πάθος στα θολά νερά της περίπλοκης υπόθεσής του. Το αποτέλεσμα είναι ένα πυρετικό αστυνομικό μυθιστόρημα για γερά νεύρα.
«Ομίχλη», Ράγκναρ Γιόνασον (μτφρ. Βίκυ Αλυσσανδράκη), εκδ. Καστανιώτη
1987. Λίγες μέρες πριν απ’ τα Χριστούγεννα μια σφοδρή χιονοθύελλα ξεσπά σε ολόκληρη την Ισλανδία. Στα ανατολικά της χώρας, στο απομονωμένο τους αγροτόσπιτο, η Έρλα και ο Έιναρ προετοιμάζονται για τη δύσκολη νύχτα που έχουν μπροστά τους. Ώσπου κάποιος χτυπά την πόρτα τους. Είναι ένας απρόσκλητος επισκέπτης. Παρά τις επιφυλάξεις της γυναίκας, του επιτρέπουν τελικά να περάσει μέσα. Όταν κόβεται το ρεύμα και τα πάντα βυθίζονται στο σκοτάδι, αρχίζει μια πραγματική ιστορία τρόμου. Αργότερα η Χούλντα Χερμανσντότιρ, η επιθεωρήτρια της Αστυνομίας του Ρέικιαβικ, η οποία προσπαθεί να ξεπεράσει μια προσωπική της οικογενειακή τραγωδία, αναλαμβάνει την εξιχνίαση της υπόθεσης και μεταβαίνει εκεί, όπου μαζί με τα πτώματα την περιμένει ένα φριχτό, άλυτο μυστήριο. Ο Ράγκναρ Γιόνασον δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις σε όσους λατρεύουν τη σκανδιναβική λογοτεχνία του είδους. Είναι ένας μετρ του είδους που με λιτές περιγραφές, συγκλονιστικά δυνατές σκηνές και περίτεχνα δουλεμένες ανατροπές, μπορεί να παρασύρει τον αναγνώστη σε σκοτεινές διαδρομές όπου η ένταση, η αδρεναλίνη και ο φόβος κυριαρχούν και παραλύουν τις αισθήσεις.
«Η οργάνωση», Γρηγόρης Αζαριάδης, εκδ. Bell
Είναι δομημένη στα πρότυπα μιας πολυεθνικής εταιρείας με διαχωρισμένους τομείς και διαφορετικούς υπεύθυνους για κάθε τομέα: πορνεία, ναρκωτικά, εκβιασμοί, δικαστικές αποφάσεις, δολοφονίες. Έχει απλώσει τα πλοκάμια της στη Δικαιοσύνη, στα ΜΜΕ, στην αστυνομία, στην πολιτική –παντού. Είναι ένα πανίσχυρο και αόρατο κύκλωμα διαφθοράς και διαπλοκής που ελέγχει τα πάντα στην κοινωνία μας. Είναι μια Υπερκυβέρνηση του οργανωμένου εγκλήματος. Είναι η Οργάνωση. Η αστυνόμος Τρύπη και η ομάδα του Τμήματος Εγκλημάτων Κατά Ζωής ταξιδεύουν σε αχαρτογράφητα ύδατα, στον θολό ωκεανό του οργανωμένου εγκλήματος, με αντιπάλους αδίστακτους κακοποιούς… Εκεί όπου βασιλεύει η διαφθορά σε κάθε επίπεδο και ελλοχεύει ο αμείλικτος κίνδυνος για τη ζωή τους ανά πάσα στιγμή. Ο Γρηγόρης Αζαριάδης αποφασίζει να παίξει ένα σαγηνευτικό παιχνίδι με το φως και το σκοτάδι και να παγιδέψει την ηρωίδα του σε μια υπόθεση όπου οι κίνδυνοι είναι θανάσιμοι, σε ένα ναρκοπέδιο που κάθε απόφαση μπορεί να αποβεί μοιραία. Η αμείλικτη πένα του, οι καυστικοί διάλογοι και οι στιβαρές περιγραφές απογειώνουν την πλοκή και δεν αφήνουν περιθώρια απόδρασης μέχρι το αδυσώπητο φινάλε.
«Ο άγγελος του Μονάχου», Massimi Fabiano (μτφρ.Μαρία Οικονομίδου), εκδ. Πατάκη
Μόναχο, Σεπτέμβριος 1931. Ο αστυνόμος Ζίγκφριντ Ζάουερ καλείται επειγόντως σε ένα αριστοκρατικό διαμέρισμα, όπου βρέθηκε νεκρή η εικοσιδυάχρονη Άνγκελα Ράουμπαλ, η επονομαζόμενη Γκέλι. Δίπλα της υπάρχει ένα πιστόλι: όλα δείχνουν ότι πρόκειται για αυτοκτονία. Η Γκέλι όμως δεν ήταν μια τυχαία κοπέλα και το διαμέρισμα όπου ζούσε και πέθανε, όπως και το πιστόλι το οποίο έριξε τη μοιραία σφαίρα, δεν ανήκουν σε έναν τυχαίο άντρα: νόμιμος κηδεμόνας της ήταν ο «θείος Αλφ», γνωστός στην υπόλοιπη Γερμανία ως Αδόλφος Χίτλερ. Ο Ζάουερ αρχίζει αμέσως τις έρευνες, στριμωγμένος ανάμεσα σε αυτούς που θέλουν να κλείσει την έρευνα μέσα σε λίγες ώρες και σε εκείνους που του ζητούν να εξετάσει την υπόθεση σε βάθος και να ανακαλύψει την αλήθεια, όποια κι αν είναι αυτή. Με μία πένα που σαγηνεύει το βλέμμα από την πρώτη αράδα και μια άψογα σχεδιασμένη και εκτελεσμένη πλοκή, ο συγγραφέας συνθέτει ένα αστυνομικό θρίλερ με σύμμαχο τον πνευματώδη και ευφυέστατο Ζάουερ, συνδυάζοντας με αριστοτεχνική αρτιότητα αληθινά γεγονότα και μυθοπλασία, ίντριγκες και δολοπλοκίες, αδιάσειστες αλήθειες και πομπώδη ψέματα της ναζιστικής προπαγάνδας. Ένα θρίλερ που διαβάζεται απνευστί!
«Ή εγώ ή κανείς», Άλκης Πετκώφ, εκδ. Καστανιώτη
Μια νεαρή υπάλληλος καφετέριας, η Λυδία Ευαγγελίδου, βρίσκεται άγρια δολοφονημένη στο διαμέρισμά της στο Παγκράτι. Η φρίκη της σκηνής του εγκλήματος σοκάρει ακόμα και τους ειδικούς ερευνητές της αστυνομίας που σπεύδουν στο σημείο, ενώ σύντομα διαπιστώνεται ότι η Λυδία δεν είναι το μοναδικό θύμα του δολοφόνου. Οι δύο αξιωματικοί που αναλαμβάνουν την υπόθεση δεν θα μπορούσαν να είναι πιο ασύμβατοι μεταξύ τους. Ο έμπειρος και τυπολάτρης αστυνόμος Δημήτρης Μπαντής είναι το καμάρι του Τμήματος Ανθρωποκτονιών. Ο ευφυής και αντισυμβατικός υπαστυνόμος Ορέστης Κυρίτσης είναι το ακριβώς αντίθετο. Θα αναγκαστούν να συνεργαστούν, να υπερβούν τις συγκρούσεις τους και να συνδυάσουν τις αρετές τους, ώστε να διαλευκάνουν ένα έγκλημα πρωτόγνωρο στα ελληνικά χρονικά. Με μια οξυδερκή ματιά στα γεγονότα που μαστίζουν την εποχή μας, ο συγγραφέας βυθίζεται σε μια υπόθεση όπου οι εμμονές του δράστη κυριαρχούν δημιουργώντας μια ζοφερή και σκοτεινή ατμόσφαιρα που απλώνεται και περικυκλώνει τους πρωταγωνιστές. Οι ανατροπές και ο χρόνος που μετρά αντίστροφα, βάζουν τα θεμέλια για μια συναρπαστική πλοκή που καθηλώνει.
«Άλμπατρος», Ann Cleeves (μτφρ. Παλμύρα Ισμυρίδου), εκδ. Κλειδάριθμος
Στο Ντέβον, ο ντετέκτιβ Μάθιου Βεν στέκεται έξω από την εκκλησία κατά τη διάρκεια της κηδείας του πατέρα του. Τη μέρα που ο Μάθιου απαρνήθηκε την αυστηρή ευαγγελική κοινότητα στην οποία μεγάλωσε, διέρρηξε και τους δεσμούς με την οικογένειά του. Τώρα επιστρέφει, όχι μόνο για να θρηνήσει τον πατέρα του αλλά και για να αναλάβει την πρώτη του μεγάλη υπόθεση στην περιοχή των Δύο Ποταμών. Ένα πτώμα βρέθηκε στην παραλία κοντά στο νέο σπίτι του Μάθιου: ένας άντρας με το τατουάζ από ένα άλμπατρος στον λαιμό του, μαχαιρωμένος μέχρι θανάτου. Για να βρει τον δολοφόνο, ο Μάθιου, καταδύεται στα θανατηφόρα μυστικά της κοινότητας. Η γραφή της Cleeves δεν χρειάζεται συστάσεις. Η πένα της εξελίσσεται διαρκώς, αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις απαιτήσεις της εποχής και αυτή τη φορά επιλέγει έναν ομοφυλόφιλο ντετέκτιβ να ηγηθεί σε μια συναρπαστική πλοκή με ανακρίσεις, δράση, κοινωνικά ζητήματα, έντονους διαλόγους, πλούσια αστυνομική έρευνα, αδιέξοδα που εγείρουν ερωτηματικά και λιτές περιγραφές, χωρίς να αφήνει απέξω την αγάπη της για τα πουλιά.
«Οι ναυαγοί του Αυγούστου», Ευτυχία Γιαννάκη, εκδ. Ίκαρος
Αθήνα. Τατόι. Πάρος. Αστυπάλαια. Αύγουστος 2021. «Ξέρω ποιος σκότωσε τον Ταχτσή», ψιθυρίζει ο παλαιοβιβλιοπώλης, ενώ ένας καθηγητής του Ποινικού Δικαίου, υποψήφιος για την Ακαδημία Αθηνών, βρίσκεται νεκρός στη μονοκατοικία του στο Ψυχικό, δίπλα σε γυναικεία ρούχα, σε έναν τόπο εγκλήματος που μοιάζει με θεατρικό σκηνικό. Ο αστυνόμος Χάρης Κόκκινος επιστρέφει εσπευσμένα από τις διακοπές του στην Πάρο σε μια φλεγόμενη πόλη, για να βρεθεί αντιμέτωπος με μια περίπλοκη υπόθεση, που ξεδιπλώνεται σαν μια μεγάλη παρτίδα σκάκι. Θα χρειαστεί να φωτιστεί το παρελθόν, η μυστική ζωή θυτών και θυμάτων, αλλά και του ίδιου του αστυνόμου, προκειμένου να ξετυλιχτεί το κουβάρι αυτής της υπόθεσης. Η Ευτυχία Γιαννάκη μαζί με τον Χάρη Κόκκινο αποφασίζουν να ολοκληρώσουν την «Τριλογία του βυθού» με μια υπόθεση για δυνατούς λύτες. Κοινωνικές μάστιγες, πραγματικά γεγονότα που έχουν αφήσει αναπάντητα ερωτηματικά στο πέρασμα των χρόνων, σκελετοί κρυμμένοι για χρόνια στην ντουλάπα που ζητούν να βγουν στο φως και γοητευτικοί γρίφοι, αλλοιώνουν τις αισθήσεις ηρώων και αναγνώστη και μπλέκονται στα δίχτυα του μυστηρίου χωρίς ανάσα.
«Ο άντρας που πέθανε δύο φορές» Richard Osman (μτφρ. Αύγουστος Κορτώ), εκδ. Ψυχογιός
Για την Ελίζαμπεθ, την Τζόις, τον Ρον και τον Ιμπραΐμ –τα μέλη της Λέσχης Φόνων της Πέμπτης– ο ενθουσιασμός από τον πρόσφατο θρίαμβό τους δεν έχει ακόμη καταλαγιάσει αλλά πλέον επιθυμούν να χαλαρώσουν. Αλλά πού τέτοια τύχη! Ένας απρόσμενος επισκέπτης –ένας παλιός φίλος της Ελίζαμπεθ– φτάνει εκλιπαρώντας για βοήθεια. Κατηγορείται ότι έκλεψε διαμάντια αξίας εκατομμυρίων λιρών από τους λάθος ανθρώπους και προσπαθεί απεγνωσμένα να διαφύγει. Κι ύστερα, καθώς η νύχτα διαδέχεται τη μέρα, ανακαλύπτεται ένα πτώμα. Μόνο που δε θα είναι το τελευταίο. Η Ελίζαμπεθ, η Τζόις, ο Ρον και ο Ιμπραΐμ έρχονται αντιμέτωποι με έναν αδίστακτο δολοφόνο που δε θα είχε κανέναν ενδοιασμό να βγάλει από τη μέση τέσσερις υπερήλικες. Ο Richard Osman κατάφερε να σαγηνεύσει παγκοσμίως τους λάτρεις του μυστηρίου με την ευφυή, ευφάνταστη και ανατρεπτική παρέα των τεσσάρων μελών της Λέσχης και επιστρέφει με άλλη μια υπόθεση που παίζει με την αδρεναλίνη και συνδυάζει αγωνία, δράση και χιούμορ στις κατάλληλες αναλογίες.
«Βάσει σχεδίου», Νεοκλής Γαλανόπουλος, εκδ. Καστανιώτη
Η έρευνα για το ύποπτο θανατηφόρο τροχαίο, που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας ο απόστρατος ταξίαρχος της αστυνομίας και νυν δημοφιλής ‒λόγω τηλεόρασης‒ ιδιωτικός ντετέκτιβ Βαγγέλης Διαλυνάς, θα τον οδηγήσει στη νεαρή ζάπλουτη κληρονόμο Ελευθερία Μώρου, η οποία, αν και ιδιοκτήτρια μιας μεγαλοπρεπούς έπαυλης στην Κηφισιά, δεν έχει καμία σχέση με «αριστοκρατικά τζάκια». Ο Διαλυνάς δεν θα αργήσει να διαπιστώσει ότι η δεσποινίς με τις καλλιτεχνικές τάσεις και φιλοδοξίες βρίσκεται στο επίκεντρο μιας σκοτεινής υπόθεσης με περίεργα «δυστυχήματα», οικογενειακά μυστικά και κακόβουλα ψέματα. Το κλειδί του μυστηρίου, όμως, δεν είναι το μόνο κλειδί που κρατάει η Μώρου. Καθώς οι έρευνες προχωρούν, ο Διαλυνάς νιώθει πως η γυναίκα αυτή κερδίζει και το κλειδί της καρδιά του και όλα αλλάζουν τροχιά. Με αφετηρία μια κλασική ιστορία εξιχνίασης μιας παράξενης υπόθεσης, ο συγγραφέας αποτυπώνει στο χαρτί μια πλοκή έξυπνη, γρήγορη, με ιδιαίτερους χαρακτήρες και ωραίες ανατροπές που δεν επιτρέπουν στον αναγνώστη να πάρει ανάσα.
«Η ακολουθία του κακού», Χρύσα Σπυροπούλου, εκδ. Μεταίχμιο
Δύο δολοφονίες – η µία στο Κολωνάκι και η άλλη, που αρχικά θεωρήθηκε δυστύχηµα, στην παραλιακή. Οι ύποπτοι πολλοί. Την εξιχνίαση αναλαµβάνουν, εν καιρώ πανδηµίας, η αστυνόµος Γεωργίου µε τον καινούργιο βοηθό της, που δεν κάνει καµία προσπάθεια να συµβαδίσει µε την εποχή του. Στην αρχή οι υποψίες στρέφονται σε άτοµα που είχαν επαφές µαζί του για ζητήµατα υγείας, ειδικά λόγω της πανδηµίας. Οικονοµικά εύρωστες οικογένειες καταστρέφονται εξαιτίας του πρώτου lockdown και συνδέονται και αυτές µε τα δύο θύµατα. Πώς συσχετίζονται οι δυο θάνατοι και ποια σχέση έχει η κόρη του κηπουρού µε τα δύο θύµατα; Μήπως η σχέση αυτή στάθηκε η αφορµή για τους δύο θανάτους; Ή µήπως κάτι άλλο κρύβεται; Η Χρύσα Σπυροπούλου κινείται με επιδεξιότητα στα δαιδαλώδη μονοπάτια της αστυνομικής της υπόθεσης δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό ψηφιδωτό μυστηρίου, σασπένς, αγωνίας με το βλέμμα στραμμένο στις κοινωνικές αναταράξεις της σύγχρονης εποχής. Ένα μυθιστόρημα με ιδιαίτερη γραφή και έξυπνες ανατροπές που κατορθώνουν να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον του αναγνώστη μέχρι το τέλος.
Photo by Michelle Ding on Unsplash
Η Κέλλη Κρητικου είναι βιβλιοκριτικός και αρθρογράφος σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα